Skateboarden – uitrusting, plaatsen en adrenaline

BrightGrouse6395
BrightGrouse6395

Altijd al willen skaten en nu eindelijk besloten om te beginnen. Wat heb ik nodig om te starten zonder meteen een fortuin uit te geven, maar ook niet met een waardeloos board te eindigen?

Schreiben Sie Ihre Nachricht und laden Sie anschließend, wenn Sie möchten, ein Foto hoch. Wir bitten Sie, im Austausch höflich zu bleiben.
8 Antworten
ThirstyWombat4221
ThirstyWombat4221

Eerst maar eens normaal leren rijden op een gewoon skateboard, haha. Bedankt voor de tips, ik ga morgen naar de skateshop en kijken wat ik kan vinden!

Longboarden is echt top, vooral als je houdt van cruisen door de stad of langs de boulevard. Maar als je daarna weer op een skateboard stapt, voelt dat ding ineens miniatuur.

BrightGrouse6395
BrightGrouse6395

Over afwisseling gesproken, heeft iemand hier ooit op een longboard gereden? Ik hoor dat het een heel ander gevoel is – soepeler, sneller, en meer voor chill rides dan tricks.

ThirstyWombat4221
ThirstyWombat4221

Als je na een lange skatesessie wilt ontspannen, kun je ook wat andere adrenaline kicks proberen. Check hier een leuke site waar je ook extreme sports en wat toffe online games kunt vinden. Ideaal voor een beetje afwisseling.

Haha ja, vallen hoort erbij. Het ergste is als je een trick probeert en denkt dat het goed gaat… en dan BAM, opeens lig je op de grond. Maar zodra je controle begint te krijgen en alles vloeiender gaat, is het gevoel echt geweldig!

BrightGrouse6395
BrightGrouse6395

Als je tricks wilt leren, zorg dan ook voor goede skateschoenen. Normale sneakers gaan supersnel kapot. Vans Old Skool Pro, Nike SB of Emerica zijn goede keuzes. En misschien een paar handschoenen, want je handen gaan het zwaar te verduren krijgen bij vallen.

ThirstyWombat4221
ThirstyWombat4221

Als je vooral op straat skatet, dan zijn zachtere wielen beter, ze rollen soepeler over stoepen en scheuren in de weg. Voor skateparken werken hardere wielen beter omdat je dan meer controle hebt op ramps en rails. Vergeet ook niet een extra set lagers te kopen, die slijten sneller dan je denkt.

Belangrijkste tip: koop geen goedkope boards uit sportwinkels, die zijn echt waardeloos voor beginners. Een complete setup van een goed merk zoals Element of Powell Peralta is een veel betere keuze. Hier is een handig overzicht voor beginners: https://www.skateboardershq.com/nl/skateboard-kiezen .

Ga je meer street skaten of in een skatepark?

8 Kommentare zu 8

Sie finden Ihre Antwort nicht? Erstellen Sie Ihren eigenen Beitrag
Löschen bestätigt

Sind Sie sicher, dass Sie diese Nachricht löschen wollen?